انیمیشن تجاری

شرکت‌های بزرگ و برندهای مطرح جهانی برای بازاریابی در سطح جهان، میلیاردها دلار هزینه می‌کنند. شاید این رقم باورنکردنی باشد، اما در بازارهای اشباع شده امروزی، اگر می‌خواهید محصولات، خدمات و برند خود را عرضه کنید، به یک استراتژی بازاریابی موثر نیاز دارید.

اگر بگوییم «انیمیشن» یک صنعت جهانی چند میلیارد دلاری است، اغراق نکرده‌ایم. اگرچه بسیاری از مردم، «انیمیشن» را یک نوع سرگرمی از جنس فیلم و بازی می‌دانند، اما «انیمیشن» به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند، خلاقانه و بدیع است و توجه و تخیل مشتریان را به خود جلب می‌کند؛ به همین دلیل در تبلیغات، تجارت، آموزش، طراحی داخلی، معماری، پزشکی، مهندسی و فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر فرد به طور متوسط ​​روزانه ده‌ها تا صدها تبلیغ را می‌بیند و اکثر تبلیغات به نویز سفید غیرقابل تشخیص تبدیل شده‌اند که هیچ توجهی به آن نمی‌شود. اگر می‌خواهید بر بلوک ذهنی افراد غلبه کنید و آنها را مجبور کنید که به تبلیغات شما توجه کنند، بهتر است که تبلیغات منحصر به فردی را ایجاد کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات منحصر به فرد و خلاقانه، استفاده از انیمیشن است. در انیمیشن تبلیغاتی، سناریو، شخصیت‌ها، فضاسازی صحنه، موسیقی، دیالوگ، رنگ، نور و… داستان‌هایی درباره محصول و کسب‌و‌کار شما را بیان می‌کنند.

در عصر دیجیتال، «انیمیشن» به نقطه برجسته کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است؛ زیرا نه تنها ویدیوهای تبلیغاتی را سرگرم کننده‌تر می‌کند، بلکه پیام را به طور مؤثر و ماندگارتری منتقل می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم انیمیشن این است که می‌توان محدودیت‌های ویدیوهای رئال (واقعی) را از بین برد و هر آنچه را که در ذهن دارید، نمایش دهید. این آزادی، در به تصویر کشیدن تخیلات، این امکان را ایجاد می‌کند که برخی از خدمات و نوآوری‌های جدید شرکت را نشان دهید و همچنین در بین مشتریان نسبت به محصول کنجکاوی ایجاد کرده و به باعث سر و صدا در صنعت شوید.

«انیمیشن»، یک تبلیغ مقرون به‌صرفه است و بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد. از طرفی تنها به فرم ویدیویی محدود نشده و بنرهای متحرک، حلقه‌ها و گیف‌ها و.. را مورد استفاده قرار می‌دهد. به عبارتی می‌توان گفت: «ویدیوهای انیمیشن تبلیغاتی می‌توانند به عنوان یک چرخ‌دنده در دستگاه استراتژی بازاریابی عمل کنند تا نام تجاری برند را به اوج برسانند.»

موشن‌گرافیک، ابزار قدرتمند تبلیغات

“انیمیشن” مانند یک چتر است که تقریباً هر چیزی را که دارای حرکت باشد شامل می شود. دنیای انیمیشن‌های تجاری از رشته‌ها و سبک‌های مختلفی تشکیل شده است، یکی از زیرمجموعه‌های انیمیشن که در عرصه تبلیغات بسیار فراگیر شده است، «موشن‌گرافیک» نام دارد.

Motion Graphics به معنای گرافیک در حرکت است. طرح‌های گرافیکی و تصویرسازی شده، توسط موشن به حرکت در خواهند آمد. توسعه فناوری، دامنه کامل از «موشن‌گرافیک» را گسترش داده است. آنچه قبلاً فقط برای معرفی اطلاعات فنی و ایجاد روحیه برای یک داستان استفاده میشد، امروزه طیف وسیعی از اهداف را دنبال می‌کند.

«موشن گرافیک» از تبلیغات پیچیده، لوگوموشن، بک‌گراند ویدیووال، محتوای آموزشی تا پست‌های متحرک ساده اینستاگرام را در بر می‌گیرد. این یک ابزار عالی برای کمک به شرکت‌ها است که محتوای متفاوت‌تری را داشته باشند.

استاپ‌موشن، نقطه تمایزی در تبلیغات

«استاپ‌موشن» یک تکنیک انیمیشن فریم به فریم است که شامل گرفتن عکس از یک جسم بی‌جان در موقعیت‌های مختلف، سپس کنار هم قرار دادن آن عکس‌ها برای ایجاد انیمیشنی است که توهم حرکت را ایجاد می‌کند. این یک تکنیک ویژه در تبلیغات است زیرا با ارائه محصولات به روش‌های چشم نواز و خلاقانه، به جلب توجه کمک می کند.

مخاطبان از آنچه در استاپ‌موشن اتفاق می‌افتد، شگفت‌زده می‌شوند. برای بازاریابان نیز، ویدیوهای استاپ‌موشن ارزشمند است و مختصر بودن آن‌ها هضم مطلب را آسان‌تر از ویدیوهای رئال تبلیغاتی می‌کند.

«دپارتمان انیمیشن ویکست» با تکمیل زنجیره ارزش صنعت انیمیشن، صفر تا صد خدمات انیمیشن را بدون برون‌سپاری در قالب تیزر تبلیغاتی، استاپ‌موشن، موشن‌گرافیک و لوگو موشن، ارائه می‌دهد.

خدمات دپارتمان انیمیشن تجاری:

  • انیمیشن تجاری
  • استاپ‌موشن
  • موشن‌گرافیک
  • گیف

نمونه کارها:

فهرست