تبلیغات چاپی اولین برداشت مثبت از شرکت شما را به همراه دارد که به افراد یا شرکتها این امکان را میدهد که محصولات یا برندهای خود را در یک رسانه خاص بازاریابی کنند. این روزها تبلیغات چاپی بیشتر در قالب مجلات، روزنامهها، بروشورها و بنرها ظاهر میشوند. اگر قصد استفاده از تبلیغات چاپی را دارید در این مقاله به نکات مهم در طراحی، انواع تبلیغات چاپی و مزایا و معایب تبلیغات آن، صحبت خواهیم کرد.
تبلیغات چاپی از رسانههای چاپی مانند روزنامهها، مجلات، بروشور و بیلبوردها برای تبلیغ خدمات و جذب مشتریان، استفاده میکند. هدف از تبلیغات چاپی تحتتاثیر قرار دادن خواننده برای خرید یک محصول تبلیغ شده به صورت فیزیکی در فروشگاه یا به صورت دیجیتالی در وب سایت یک کسبوکار است.
آشنایی با انواع تبلیغات چاپی
انواع مختلفی از رسانههای چاپی خدمات تبلیغاتی ارائه میدهند. در زیر رایجترین انواع رسانههای چاپی معرفی شده است:
- روزنامهها
روزنامه فرصت تبلیغاتی را در سطح محلی و ملی فراهم می کند. تبلیغ در روزنامهها این امکان را به شما میدهد که انتخاب کنید، آگهی شما در کدام قسمت از روزنامه و در چند کادر منتشر شود. از آنجایی که روزنامهها همچنان در دسترسترین نوع رسانه چاپی به شمار میرود، بازدهی خوبی خواهد داشت.
- مجلات
مجلات به شما امکان تبلیغاتی را میدهد که نشان دهنده برند شما و از نظر بصری برای مخاطب جذاب باشد. در مجلهها شما در طراحی صحات آزاد هستید و میتوانید محتوایی منحصربهفرد داشته باشید. برای طراحی بصری تبلیغات خود کلیک کنید.
- بروشور
بروشورها نوعی از تبلیغات چاپی کم هزینه برای برندها و قابل حمل برای مشتریان است. بروشور امکان طراحی اختصاصی متناسب با هویت بصری برند را برای کسبوکارها ایجاد میکند. اگر به طراحی هویت بصری، طراحی بروشور و تولید محتوا نیاز دارید، کلیک کنید.
- پوستر و بیلبوردها
بیلبوردها به دلیل طراحی جذاب، تیترهای تجاری و کیفیت بالای چاپ، معمولاً مصرفکنندگانی را هدف قرار میدهند که در حال رانندگی یا پیاده روی هستند. اگر به دنبال ایدههای خلاقانه برای طراحی بیلورد هستید با به تبلیغات میدانی در سطح شهر نیاز دارید، کلیک کنید.
تبلیغات چاپی چه مزایایی دارد؟
- حواس پرتی کمتر
مردم اغلب اطلاعات چاپی را با دقت بیشتری نسبت به اطلاعات دیجیتال میخوانند. تبلیغات آنلاین میتواند حواس خواننده را پرت کند، اما تبلیغاتی چاپی به دلیل حالت فیزیکی که دارد باعث میشود مخاطب حس بهتری نسبت به آن داشته باشد.
- دسترسی بهتر
تبلیغات چاپی انعطافپذیری برای دستیابی به مخاطبان هدف را برای شما فراهم میکند، زیرا ممکن است تعدادی از مخاطبین شما به اینترنت دسترسی نداشته باشند. تبلیغات چاپی با دسترسی راحتتری که مخاطبان میدهد بازدهی بیشتری نسیت به برخی از تبلیغات مجازی دارد.
- طول عمر بیشتر
تبلیغات رسانههای اجتماعی ممکن است فقط برای مدت کوتاهی اجرا شوند اما تبلیغات چاپی منقضی نمیشود. تبلیغکنندگانی که از رسانههای چاپی استفاده میکنند، از طرفی مصرفکنندگان ممکن است تبلیغات چاپی مانند کاتالوگ، بروشور یا پوسترهای تبلیغاتی را نگه دارند.
- سفارشی سازی
تبلیغات چاپی کنترل بیشتری برای سفارشی کردن شکل رسانه انتخابی شما ارائه می دهد. شما میتوانید رنگها، تایپوگرافی و گرافیکها را انتخاب کنید تا پیامی را در یک تصویر منسجم منتقل کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد.
تبلیغات چاپی خوب چه ویژگیهایی دارند؟
برنامهریزی استراتژیک و طراحیهای خلاقانه، تبلیغات چاپی موثری ایجاد میکند که میتواند مخاطبان شما را درگیر کند و آنها را برای اقدام ترغیب کند. در ادامه نکاتی که برای داشتن یک تبلیغ چاپی خوب نیاز دارید را اشاره خواهیم کرد:
- یک تیتر بسازید
عنوان یک تبلیغ اولین چیزی است که مصرف کننده میبیند و توجه خواننده را به خود جلب میکند. ایجاد عنوانی که مخاطبان را متقاعد به ادامه خواندن کند، بسیار مهم است و نیاز به کپیرایتر دارد. برای تولید محتوای تبلیغات متنی، کلیک کنید.
- مختصر بنویسید
بخش بعدی تبلیغات شما اغلب شامل اطلاع رسانی به خوانندگان از خدمات یا محصول است. سعی کنید محتوای متنی خود را حرفهای و مختصر بنویسید. از اضافهگویی پرهیز کنید و در انتقال پیام به مخاطب سادهنویسی را فراموش نکنید.
- از گرافیک خلاقانه استفاده کنید
گرافیک بزرگترین عنصر بصری یک تبلیغات چاپی را ایجاد میکند. گرافیکهای بصری جذاب توجه خواننده را به خود جلب کرده و پیام شما را تقویت میکند. بسیاری از خوانندگان، بیشتر از متن به عکس و گرافیک پوستر توجه میکنند. در نظر بگیرید که چگونه تصاویر موجود در یک تبلیغ نشان دهنده برند شما است.
در نتیجه تبلیغات چاپی، علاوه بر چاپ با کیفیت و ایدههای خلاقانه، به تولید محتوای حرفهای نیاز دارد. مهمترین بخش تولید محتوای تبلیغات چاپی نیز کپیراتینگ و گرافیک است. برای مشاهده خدمات تلید محتوای متنی و تبلیغات بیلبورد ویکست، کلیک کنید.