اگر تاکنون در ذهنتان سوال پیش آمده باشد که چرا برای کسبوکارمان به اجاره استودیو تولید محتوا و تولید محتوا نیاز داریم؟ به جوابهای متنوع و زیادی رسیدهاید. اما یکی از مهمترین دلایل، تجارت اینترنتی است. طبق آمار اعلام شده جهانی در سال 2022، حدود ۵ میلیارد کاربر در فضای اینترنت فعالیت میکنندکه حدود ۴ میلیارد از آن کاربرها، فعال رسانههای اجتماعی هستند. با توجه به این آمار، میلیاردها فرصت وجود دارد تا بتوان مخاطبین خود را جذب کرده و کسب و کار خود را در فضای مجازی گسترش داد حتی اگر صاحب کسب و کار جدید باشیم.
در این مقاله با اجاره استودیو تولید محتوا و مزایایی که در اختیارتان قرار میدهد آشنا خواهیم شد.
چه محتوایی نیاز به اجاره استودیو تولید محتوا دارد؟
نگاهی به اطراف خود بیاندازید، تصاویری که در اطراف خود میبینید، پادکستی که گوش میدهید و فیلمی که تماشا میکنید و هر آن چیزی که روزانه با آن سر و کار دارید، «محتوا» نام دارد. اجاره استودیو تولید محتوا میتواند در زمینه تولیدات ویدیویی و صوتی، انتخاب خوبی باشد.
- تیزر رئال:
نوعی تیزر تبلیغاتی است که در آن از عناصر واقعی صحنه استفاده میشود. بیشتر تیزرهایی که ما میبینیم، تیزرهای تبلیغاتی رئال است. استودیوهای تصویربرداری و فیلمبرداری یکی از بهترین و مناسبترین استودیوها برای تولید محتوای ویدیویی هستند. حضور عوامل صحنه از جمله:
- کارگردان
- تصویربردار
- طراح صحنه
- صدابردار
- نورپرداز
- گریمور
از مهمترین فاکتورهایی است که با اجاره استودیو تولید محتوا، در اختیار شما قرار داشته و امکان ساخت تیزر تبلیغاتی رئال را در اختیار شما قرار میدهد. جهت اطلاع از خدمت تولید محتوای ویدیویی ویکست، کلیک کنید.
- تیزر تبلیغاتی کروماکی:
این نوع تیزر، از جدیدترین ویدیوهای تبلیغاتی است که دست کارگردان را برای ایدهپردازیهای خلاقانه باز میگذارد. برای ضبط تیزرهای تبلیغاتی کروماکی، به اجاره استودیو تولید محتوا نیاز است که برای فیلمبرداری کروماکی تجهیز شده باشد. استودیو کروماکی با رنگ سبز پوشیده شده است تا تدوینگر بتواند پس زمینه را از سوژه اصلی جدا کرده و در فضایی جدید قرار دهد. ضبط تیزرهای تبلیغاتی کروماکی از آنجایی که فضایی خیالی را در بر میگرد، سختیهای فیلمبرداری بیشتری نسبت به تیزر تبلیغاتی رئال دارد. برای تیزر تبلیغاتی کروماکی حضور کارگردانی که به تکنیک کروماکی تسلط دارد، میتواند باعث بهبود عملکرد شود. برای اطلاع و اجاره استودیو کروماکی ویکست، کلیک کنید.
امروزه شاید افراد کمتری را پیدا کنیم که زمان و حوصله مطالعه متنهای طولانی را داشته باشند. از این رو محتوای ویدیویی بسیار پرکاربرد خواهد بود. یکی از مهمترین فاکتورهای اهمیت ویدیو تبلیغاتی، جنبه اعتمادسازی در مسیر برندینگ است. مخاطب آنچه که با چشم میبیند را بیشتر به ذهن میسپارد به همین دلیل، بسیاری از برندها به سمت تیزرهای تبلیغاتی، روی آوردهاند.
با اجاره استودیو تولید محتوا، محتوایی خوب تولید کنیم
اگر بخواهیم ساده بگوییم، محتوایی خوب است که دارای سه اصل باشد:
- هدف در محتوا: یک محتوای خوب، محتوای هدفمند است. محتوایی که به یک استراتژی درست و حرفهای متناسب با هدف کسب و کار تولید میشود. داشتن استراتژی در محتوا نشاندهنده این است که محتوای شما، مخاطب دارد. با اجاره استودیو تولید محتوا، هدف شما بررسی میشود، مخاطب شناسی صورت گرفته و استراتژی مشخص میشود. پس از آن سناریو محتوا نوشته شده و به مرحله تولید میرسد. برای مشاهده خدمت «استراتژی محتوا و کمپین» ویکست، کلیک کنید.
- کیفیت محتوا: محتوای شما چه تصویری باشد، چه متنی و چه ویدیویی، به افراد حرفه و تجیزات نیاز دارد. برای یک محتوای تصویری و ویدیویی، یکی از مهمترین ابزار، دوربین است. اجاره استودیو تولید محتوا این امکان را به شما میدهد که با در اختیار داشتن دوربینهای حرفهای و فضایی استاندارد، تولیدات با کیفیت داشته باشید.
- خروجی نهایی و انتشار: در خروجی نهایی محتوا، اثربخشی و کیفیت محتوا کافی نیست، بلکه نحوه انتشار محتواست که اهمیت دارد. با اجاره استودیو تولید محتوا، نگران انتشار نخواهید بود. استودیوهای تولید محتوا، تمام مراحل پیش تولید، تولید و پس از تولید را بر عهده خواهند گرفت. خدمات پس از تولید، میتواند شامل انتشار محتوا در پلتفرمهای مختلف و خرید رسانه باشد.
اجاره استودیو تولید محتوا چه کمکی به محتوای ما میکند؟
این یک سوال معمولی است که از خود بپرسید «اگر تولید محتوا نداشته باشیم چی؟» برای پیدا کردن این سوال بهتر است گشتی در اینستاگرام بزنید. «نصرت» سرآشپز معروف ترکی با 49 میلیون دنبال کننده، شهرت و ثروت خاصی به دست آورده و رستورانهای زنجیرهای خود را در سراسر جهان گسترش داده است. اما در مقابل سرآشپزهای زیاد دیگری نیز وجود دارند که در کار خود خبره هستند اما نتوانستند به شهرت نصرت برسند. اما چرا؟
اگر شما هم به صفحه اینستاگرام نصرت سر بزنید، جذب پست و ویدیوهای او خواهید شد. کیفیت محتوایی که تولید میکند، نحوه فیلمبرداری و… باعث میشود خیلی از افراد صفحه اینستاگرام او را دنبال کنند. افرادی که تا به حال طعم غذاهای او را نچشیدهاند. آنچه که نصرت را به یک سرآشپز معروف در سطح جهان تبدیل کرد، چیزی است که ما در حین این مقاله به آن اشاره کردیم «تولید محتوا».
یا اگر اهل خریدهای اینترنتی باشید، محصولی را میخرید که تصاویر بیشتری از آن دیده باشید. تیزرهای جذابتری از محصول منتشر شده باشد و افراد معروف آن محصول را معرفی کرده باشند. همه آن چیزی که شما را ترغیب به خرید آن محصول میکند «محتوا» نام دارد. با این قیاس سطحی شاید بهتر بتوانید فرق بود و نبود تولید محتوا را درک کنید.
پیش از اجاره استودیو تولید محتوا، با ویژگیهای یک استودیو خوب آشنا شویم
استودیو تولید محتوایی خوب است که زنجیره کامل ارزش تولید محتوا را داشته باشد. گاهی پیش آمده است که به غیر از اجاره استودیو تولید محتوا، به دیگر خدمات محتوایی نیاز پیدا کردهاید. خدماتی همچون طراحی کمپین، برگزاری رویداد، کپیرایت، پوستر گرافیکی، موشنگرافیک و…
در چنین شرایطی شما به اجرا استودیو تولید محتوایی نیاز دارید که چنین خدماتی را ارائه دهد. مجموعه ویکست، نه تنها در زمینه تولید محتوای ویدیویی، بلکه در زمینه دیگر خدمات محتوایی، در کنار مشتریان است. قالبا تولیدات ویدیویی که برای تصویربرداری به استودیو نیاز دارند، و باید تجهیزاتی از جمله دوربین، تجهیزات نور، صدا و… در اختیار مشتریان قرار گیرد. «ویکست» در کنار زیرساخت استودیویی، دیگر خدمات محتوایی زنجیره ارزش محتوا را ارائه خواهد داد.
در این مقاله سعی کردیم از اهمیت تولید محتوا و ارزشهای اجاره استودیو تولید محتوا صحبت کنیم تا در دورانی که اینترنت بر همه چیز پیشتاز است، کسبوکارهایمان از دور رقابت عقب نیوفتند.