خدمات محتوایی

تولید محتوا؛ هنر ایجاد تعادل بین علم و هنر

امروزه تبلیغات و معرفی صرف محصول و ویژگی‌های آن کمک چندانی به میزان فروش نمی‌کند و به همین دلیل است که کسب‌وکار‌ها به سمت بازاریابی محتوا روی آورده‌اند. هدف از تبلیغات محتوایی، ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای نوشتاری یا بصری است تا مخاطبان هدف شما در مورد برند، تخصص و محصولات یا خدمات شما بیشتر بدانند. اما در بازاریابی محتوایی باید کار را از یک قدم عقب‌تر آغاز کرد. در این نوع از بازاریابی، با به اشتراک‌گذاری محتواهای درست و دقیق و هدفمند، هر برند می‌کوشد تا به جای تبلیغات محصولات خود در قالب توضیح ویژگی‌ها، مزایا و اقناع مخاطب برای خرید محصول خود، کاری کند تا مخاطب، برند شما را به عنوان مرجع علمی و دانشی آن حوزه بشناسد. به بیان دیگر، هدف بازاریابی محتوایی ایجاد یک مشروعیت و مرجعیت برای هر برند، است.

در ساده‌ترین تعریف می‌توان گفت هر آنچه که در اطراف خود می‌بینید محتواست. «تولید خدمات مبتنی بر محتوا» یا «خدمات محتوایی»، مرز ارتباطی بین صاحب کسب‌و‌کار و مخاطب است. کسب وکار‌ها خدماتی را در بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار داده و درآمدزایی می‌کنند. تولید محتوا می‌تواند به صورت متنی، صوتی، ویدیویی و تصویری باشد. آنچه در تولید محتوا اهمیت دارد، تولید محتوای باکیفیت با هدف مشخص و رعایت اصول تولید محتوا است.

طبق آماری که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، بیش از ۷۵ درصد کاربران اینترنت می‌گویند که وبلاگ‌ها را به طور مرتب می‌خوانند. ۷۰ درصد بازاریابان در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌کنند و  ۴۵ درصد بازاریابان b2c معتقدند محتوای بصری مهم‌ترین نوع محتوای آن‌ها است.

در بین انواع محتوای متنی، تصویر و ویدئو، محتوای ویدئویی ۵۰ برابر بیشتر از متن ساده منجر به نتایج جستجوی ارگانیک می‌شود و ویدئو بهترین فرم رسانه در استراتژی محتوا است که از وبلاگ و اینفوگرافی سبقت گرفته است. همچنین ۵۵ درصد بازاریابان می‌گویند محتوای وبلاگ اولویت اصلی بازاریابی در کشور آن‌ها است و باعث افزایش فروش محصول آن‌ها شده است.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی محتوا

حدود ۳ میلیارد نفر در شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان فعالیت دارند و ۹۷ درصد بازاریابان برای ارتباط با مخاطبان خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به همین دلیل درک چگونگی بازاریابی بر روی پلتفرم‌های مختلف، به بخشی جدایی‌ناپذیر برای موفقیت هر تجارت تبدیل شده است.

«ویکست» با ارائه ۴۰ خدمت در زمینه محتوا، دارای بهترین تیم‌های تخصصی در زمینه تولید محتوا با اتکاء به دانش، تجربه و مهارت به روز و روحیه‌ای شاداب، پر انرژی و نوگرا است و تلاش می‌کند در فرایند پیش تولید، تولید و انتشار محتوا به برند‌ها برای بهره‌گیری از درآمد تولید محتوا و جذب مخاطب کمک کند. همه این‌ها نشان از قدرت بازاریابی محتوایی و ضرورت استفاده از این نوع بازاریابی برای هر برندی است.

فهرست